وبسایت حکیم دانا

آسیب شناسی ماساژ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

آسیب شناسی ماساژ

1. دریافت ماساژ اگرچه موجب بهبود عملکرد اندام‌ها و دستگاه‌های درونی بدن می‌شود اما دریافت آن به همه توصیه نمی‌شود. پیش از آنکه برای دریافت ماساژ اقدام کنید بهتر است از موارد منع استفاده از ماساژ به عنوان یک شیوه درمانی و آرامش‌بخش مطلع شوید.
2. لخته خون از جمله اختلال‌هایی است که موجب التهاب رگ، متورم شدن، داغی و قرمز شدن ناحیه التهاب می‌شود. هنگامی که محل ملتهب را با دست لمس کنید بیمار درد و حساسیت قابل‌ملاحظه‌ای خواهد داشت؛ بنابراین درصورتی که در رگ‌های بیمار لخته‌ای ایجاد شده باشد دریافت ماساژ برای او خطرناک است زیرا ممکن است موجب حرکت لخته شده و نتیجه مرگباری در پی داشته باشد.
3. گرچه ماساژ در دوران بارداری بی‌نهایت سودمند است اما به یاد داشته باشید فقط مالش‌های نرم و ملایم در اطراف شکم و قسمت پایین کمر مجاز است. در صورتی که در پرونده سوابق پزشکی ماساژگیرنده سقط جنین وجود دارد، طی 3 ماهه اول بارداری بسیار مراقب باشید.
4. افراد مبتلا به بیماری سرطان و افرادی که برای درمان بیماری خود دارو مصرف می‌کنند و همین‌طور خانم‌های باردار ازجمله افرادی هستند که پیش از دریافت ماساژ باید سوابق پزشکی خود را به ماساژدهنده ارائه کنند.
5. باید از بدن خود آگاه باشید. مناطقی را که از طریق تحریک لمسی به درد و کشش حساس هستند، بشناسید تا با ماساژ این نواحی، بهبودی حاصل شود.
6. همیشه ماساژ را آهسته انجام دهید و فشار زیادی به خود وارد نکنید. زمانی که ماساژ را به درستی انجام دهید، رفته‌رفته آرام شده و سیستم عصبی شما از ناحیه مورد کشش آزاد می‌شود.
7. باید نقاط شروع درد را بشناسید. این نقاط، نقاط ظریف و حساسی هستند که بافت‌های سخت عضلات را در بر می‌گیرند و درد را در نواحی دیگر بدن منتشر می‌کنند؛ به طور مثال عضلات شانه، نقطه شروع درد شایعی است که سردردها را سبب می‌شود.
8. ضمن ماساژ توصیه‌های درمانی جهت اصلاح مزاج هم لازم است در بسیاری از موارد اخلاط فاسد به سرعت مجدد رسوب می‌کنند و تنها راه برای درمان پایدار اصلاح مزاج است.
9. ممکن است برای برخی افراد پس از ماساژ عوارضی همچون خونریزی داخلی، آسیب‌های عصبی، حساسیت به روغن ماساژ و بی‌حسی و فلج موقت ایجاد شود.
10. تشخیص نادرست قبل از درمان و استفاده از تکنیک‌های ناصحیح و غیرعلمی ماساژ دارای عوارض و خطراتی است.