وبسایت حکیم دانا

اصلاحات آرایشی

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اصلاحات آرایشی

همه زیبایی را دوست دارند و می خواهندکه زیبا باشند حتی خداوند که خالق زیبایی است زیبایی را دوست دارد.1 از این‌رو مردم همواره در پی بهبود وضعیت ظاهری خود هستند. برخی با اصلاح مزاج، برخی با ماسک های صورت و بدن، برخی با زالو یا ماساژ و برخی دیگر با پماد های طبیعی یا شیمیایی در پی اصلاح پوست خود هستند همچنین موی زیبا نیز برای اکثر مردم دغدغه است و در پی تقویت و بهبود آن می باشند.

از این رو سلامت پوست و مو یکی از مباحث مهم و کاربردی خانواده خواهد بود و متاسفانه به علت عدم تبیین این بحث، زنان و دختران زیادی بجای بهبود وضعیت سلامت صورت و مو با استفاده از مواد شیمیایی صورت مسئله را پاک می کنند و برای پوشاندن عیوب چهره، لوازمات آرایشی شیمیایی بکار می برند. که این مسئله، عامل مهمی در وخامت وضعیت پوست و از سویی نقش مهمی در عدم اعتماد به نفس برخی خریداران این مواد دارد.

هر شخص برای تهیه لوازم‌ آرایشی و بهداشتی خود دارای ملاک‌هایی است؛ ازجمله این ملاک‌ها تناسب بین نوع ماده مصرفی و پوست و موی فرد می‌باشد.
4000 سال پیش، مصریان باستان اولین افرادی بودند که با استفاده از چربی گوسفند به همراه پودر زغال و… برای خود کرم تهیه می‌کردند.

هم‌چنین آن‌ها حمام شیر و عسل را برای لطافت پوست خود عامل مهمی می‌دانستند. رومیان و یونانیان حدود 100 سال بعد از میلاد مسیح با استفاده از میوه‌هایی نظیر آلبالو و توت‌فرنگی، گونه‌های خود را سرخ و با استفاده از گچ، بدن خود را سفید می‌کردند. آنچه رومیان را به استفاده از کلاه‌گیس وادار می‌کرد، ریزش مو و کچل‌ شدن آن‌ها به دلیل رنگ کردن موها توسط مواد قلیایی بود.
———-
1- رسول اكرم صلى الله عليه و آله :إِنَّ اللّه تَعالى جَميلٌ يُحِبُّ الجَمالَ، سَخىٌّ يُحِبُّ السَّخاءَ، نَظيفٌ يُحِبُّ النَّظافَةَ؛
خداوند زيباست و زيبايى را دوست دارد، بخشنده است و بخشش را دوست دارد، پاكيزه است و پاكيزگى را دوست دارد. نهج الفصاحه ص293 ، ح 690