وبسایت حکیم دانا

شيوه خوابيدن:

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

شيوه خوابيدن:

خوابیدن نیکو خوابیدن به پهلوی راست رو به قبله است یعنی به گونه ای بخوابید که پهلوی راست و صورت رو به قبله باشد لذا منظور از روبه قبله خوابیدن این است که سر رو به مغرب و پا رو به مشرق قرار گرفته و صورت رو به قبله باشد.
شکل صحیح خوابیدن، حالت جنینی می باشد.
خوابیدن رو به قبله باعث می گردد تا سودا در مغز رسوب کمتری داشته باشد و از سکته مغزی پیشگیری می گیرد.
هنگام خوابیدن باید روی شکم را با روانداز مناسب پوشاند و گرم نگه داشت (باعث تجمع حرارت و هضم بهتر غذا می‌شود).
به پشت خوابيدن به ‌علت تجمع ترشحات دِماغی بر منافذ مربوطه موجب عوارض متعدد مانند بی‌خوابی، کابوس، نزله، درد پشت و … می‌شود.
هیچ وقت در معرض امواج الکترومغناطیسی گوشی موبایل و … نخوابید. توصیه می شود گوشی تلفن همراه خود را در هنگام خواب، خاموش کرده یا از محل خواب دوره نمایید.
قبل از خواب عسل و سیاه دانه، دم کرده گل گل گاوزبان و سنبل الطیب میل نمایند.
در مکانی تاریک و ساکت استراحت کنند.
شنیدن صدای دل انگیز طبیعی همچون صوت قرآن، صدای آب و یا باد در برگ درختان نیز به آنها کمک می کند.
– برای داشتن خواب آرام، نوشیدن دم کرده بهار نارنج بعد از خنک شدن، یک دو ساعت قبل از خواب نیز نافع است. همچنین قرار دادن دستمال معطر با گلاب در کنار بینی توصیه شده است.
خواب زیاد ناشی از افزایش رطوبت مغز است و می تواند به علت افزایش بلغم یا افزایش خون باشد. اگر این خواب در فصل بهار افزایش می یابد و در طول روز خمیازه می کشید و بدن را کش و قوس می دهید، این مشکل ناشی از افزایش خون است که با حجامت برطرف می شود.
اما اگر گرم مزاج نیستید و در خواب آب دهانتان جاری می شود و سردی ها باعث اذیت شما می شوند باید سردیهایی مثل ماست و دوغ و کاهو را ترک کنید و از ادویه جات مثل دارچین و زنجبیل استفاده کنید. هر روز 1-2 ساعت کندر بجوید (توجه کنید جویدن کندر در این مورد موثر است نه بلعیدن آن)
-پس افرادی که رطوبت بدنشان کمتراست(صفراوی , سوداوی)نیاز به خواب زیادتر دارند.