وبسایت حکیم دانا

جنایتی به نام شیر خشک قسمت اول

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

❌ جنایتی به نام شیر خشک ❌

✅ قسمت اول: مقدمه

✍️ در گذشته هدف از توليد شير خشک با آنچه امروزه مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بسيار متفاوت بوده است.

در اواخر سال 1800م، اولین بار “شیر خشک”، به خاطر تامين مواد ضروري براي کودکانِ سرراهي و ايتام توليد شد. آنها سرپرستي نداشتند و بدون تغذيه با شيرِ جايگزين از بين مي‌رفتند. در چنين شرايطي، شير خشک نجات ‌بخش بود.

⏰ اما با گذشت زمان، جايگزين مصنوعيِ شير مادر به عنوان “پيشرفتِ تکنولوژي” به “عموم مردم” فروخته شد. ⛔️

متاسفانه تا به امروز فرمول معيني براي شير خشک وجود ندارد. در حقيقت، توليد شير خشک کودکان از همان روزهاي اوليه روند آزمون و خطا داشته است.

‍⚕️ به طوری که دکتر “روت لارنس” پزشک برجسته و متخصص اطفال می گوید: “فرمول شیر خشک نوزاد “یکی از بزرگترین آزمایش های انسانی در طول تاریخ است.” وی می گوید: «قبل از آزمایش این فرمول ها بر روی نوزادان زنده واقعی هیچ کارآزمایی بالینی تصادفی یا آزمایشاتی از هر نوع وجود نداشته است. و برچسب فرمول “علمی” که امروز می بینید تنها نتیجه سالها حدس و گمان است.»

‼️ امروزه مقررات کمی در مورد فرمول های شیر خشک نوزادان وجود دارد و سازمان غذا و دارو (FDA) ، سازمان دولتی که مسئولیت نظارت بر فرمول ها بر عهده دارد ، بار اثبات ایمنی آنها را بر دوش تولید کنندگان گذاشته است.

⚠️ از همین روست که تولیدکنندگان اغلب به شیر خشک موادی اضافه می‌کنند تا با ترکیب و عملکرد شیر انسان مطابقت داشته باشد. لذا این مواد اضافه‌شده بدون خطر نیستند و محصول را در معرض طیف وسیعی از مسائل پیچیده و از جمله کسب پتانسیل سمیّت، قرار می‌دهد.

چرا که در اغلب شیر خشک ها مواد خطرناک زیر گزارش شده است:

✴️ باکتري‌هاي “سالمونلا و آفلاتوکسين” (عامل سرطان کبد)، “موتاژنينک” (عامل اختلالات ژنتيکي و ارثي)، مواد آسيب زننده به سيستم ايمني (توليد شده از طريق گونه‌هايي از قارچ آسپرگيلوس)، “آنتروباکتر ساکازاکي” (علت بيماري‌هاي گوارشي) و …

که در ادامه شما را با خطرات و خیانت های این محصول بیشتر آشنا می کنیم.

منبع: https://www.westonaprice.org/health-topics/childrens-health/the-scandal-of-infant-formula/