وبسایت حکیم دانا

خطرات استفاده از ظروف و بطری های پلاستیکی قسمت 3

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

#نه #به #ظروف #پلاستیکی #و #یکبار #مصرف

❌خطرات استفاده از ظروف و بطری های پلاستیکی❌

✅ قسمت 3️⃣

میکروپلاستیک ها در سراسر محیط ما رایج هستند و در هوا، غذا و آب آشامیدنی وجود دارند. میکروپلاستیک ها حتی در بدن انسان ها هم یافت شده اند.

پلاستیک ها از مشتقات نفتی ساخته می شوند که به راحتی قابل تجزیه زیستی نیستند.

میکروپلاستیک ها به دلیل اندازه کوچکشان به راحتی در هوا پخش می شوند و در محیط تجمع می یابند.

میکروپلاستیک ها در آب آشامیدنی (آب بطری ها حاوی میکروپلاستیک های بیشتری نسبت به آب لوله کشی است) و حتی نمک خوراکی وجود دارد.

متاسفانه میکروپلاستیک‌ها عمداً برای استفاده در لایه‌بردارها، خمیردندان‌ها و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی بکار گرفته می شوند.

در ایالات متحده، کنگره قانون آبهای بدون میکروبید در سال 2015 را تصویب کرد که تولید و فروش لوازم آرایشی شستشو دهنده (شامل خمیر دندان، پاک کننده ها و لایه بردارها) حاوی میکروپلاستیک ها را ممنوع کرده بود.

وقتی انسان غذا مصرف می کند، آب می نوشد یا هوای آلوده به میکروپلاستیک ها را تنفس می کند، قطعات پلاستیکی می توانند وارد بدن شوند. به طور کلی، مصرف غذا منجر به مصرف 52000 قطعه میکروپلاستیک برای هر نفر در سال می شود.

⚠️میکروپلاستیک‌ها در بزاق، موهای سر و مدفوع انسان یافت شده‌اند که نشان می‌دهد همه ما احتمالاً به طور منظم در معرض این قطعات پلاستیکی هستیم.

⛔️ میکروپلاستیک ها می توانند مواد شیمیایی ناخواسته و نامطلوب از جمله فلزات سنگین، بی فنیل های پلی کلره (PCB) و آفت کش ها را جذب کنند که ممکن است منجر به اثرات سمی شود.

☢️میکروپلاستیک ها همچنین ممکن است از طریق غدد عرق، فولیکول های مو یا زخم های باز وارد پوست شوند. در حالی که برخی از مطالعات نشان می دهد که میکروپلاستیک ها ممکن است بر التهاب، بقای سلولی و متابولیسم در انسان تأثیر بگذارند.